×
Totalt: 0 kr (inkl moms)
Till kassan
Vara borttagen!

Tillagd i varukorg!

M3000 Marknadsföring Faktabok Onlinebok (12 mån)

M3000 Marknadsföring Faktabok Onlinebok är en kopia av den tryckta faktaboken (upplaga 2) och är anpassad för läsning på skärm. Innehållet är detsamma, men det finns inbyggda funktioner i onlineboken som hjälper lärare och elever. Fördelen med onlineboken är att det är ett enkelt digitalt verktyg. Läromedlet ingår i gymnasieserien M3000 Marknadsföring.

Marknadsföring har på många vis förändrats och blivit allt mer digital och komplex. Den andra upplagan av M3000 Marknadsföring har reviderats för att möta denna föränderliga värld.

Faktabokens innehåll, men framförallt strukturen, är kraftigt förändrad i denna andra upplaga. Ett exempel på detta är block 4 "Genomförande" och kapitel 10 och 11. Dessa är omarbetade för att spegla rådande medielandskap. Även kapitlet om kampanjplanering har skrivits om och behandlar nu även digitala medier. Dessutom har strategier som Blue Ocean Strategy och metoden Business Model Canvas lagts till i kapitel 7. Kort och gott så är innehållet i faktaboken både uppdaterat och moderniserat.

Faktaboken tar avstamp i marknadsplanen. Därefter beskrivs nuläget och de interna och externa faktorer som påverkar företaget och dess marknadsföring. Efter det beskrivs mål och strategier samt hur företag i praktiken verkar för att uppnå dessa mål och hur de applicerar vald strategi. Slutligen redogör faktaboken för hur marknadsarbetet kan följas upp och utvärderas.


Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Vi säljer inte din information. Du kan när som helst dra tillbaka ditt samtycke. Genom att klicka på Jag accepterar godkänner du cookies. Jag accepterar